Dast ist Eduard 2.4.2020 FB-QBCD Supermarine Spitfire Mk.I

aneb:

Quarantine Bunny Cup on-line diskusí s Vladimírem Šulcem

téma 

Supermarine Spitfire Mk.I 1/48

Poznamka-2020-04-05-114924

Slide 1

Poznamka-2020-04-05-115029

Projekt Spitfire Mk.I-V pokrývá řadu subverzí Spitfirů poháněných motory Merlin, Spitfire Mk.I, Mk.II a Mk.V, později přidáme i verze námořních Seafirů. Celý projekt bude rozdělen do několika fází, z nichž první je Spitfire Mk.I, plánovaná na druhé pololetí tohoto roku, (2H2020)  kdy se objeví první tři stavebnice na toto téma.

Slide 2

Poznamka-2020-04-05-115509

K MkI budou k dispozici dva různé rámečky s trupy rané (1) a pozdní verze (2). Tyto verze se liší především(A) absencí pancéřování palivové nádrže před kabinou. Další rozdíly jsou pak v drobných dílech, vrtuli (B), ploché kabině (C) bez pancéřování čelního štítku (D), pitotově trubici a stožáru antény (E). Výstroj Spitfirů byla postupně modifikována, také pancéřování bylo na Spitfiry Mk.I postupně přidáváno na základě zkušeností z bojů, z velké části po zkušenostech z Bitvy o Francii v létě a na podzim 1940. Použitím různých variabilních detailů lze získat podobu Spitfiru Mk.I z různých období služby. Na obrázku vidíte rozdíly mezi časnou a pozdní verzí Spitfiru Mk.I. Pozor, časná verze není modelem prototypu K5054!

Slide 3

Poznamka-2020-04-05-115717

 

Křídla jsou také ve dvou verzích s malými, ale důležitými odlišnostmi. Povšimněte si zesílení potahu křídla nad podvozkovými šachtami (F). Vývojem také procházelo vyhřívání křídelních kulometů. Na prvních exemplářích Spitfirů, zaváděných do služby, nebylo vyhřívání žádné. Po potížích se zamrzáním palubních zbraní byl instalován systém vytápění horkým vzduchem odebíraným z chladiče, s výdechy horkého vzduchu pod koncovými oblouky křídla (G). Definitivním řešením bylo elektrické topení, které bylo používáno u všech Spitfirů až do konce jejich služby.

Slide 4

Poznamka-2020-04-05-115940

 

 

První ze dvou rámečků s malými díly, které budou nutné ke stavbě Spitfirů Mk.I. Povšimněte si tří alternativních stožárů antény (H), dvou různých disků kol (I), nebo výdechů horkovzdušného topení (J), dolepované dle potřeby pod koncové oblouky křídla (díly 72 a 73). Povšimněte si alternativních koncových oblouků (K), které se využijí později u Spitfirů Mk.V.

Slide 5

Poznamka-2020-04-05-120429

 

Druhý ze dvou rámečků s drobnými díly. Hlavně kulometů (L) i výfuky (M) budou vydutěné, povšimněte si alternativních pitotových trubic(N), a trupových přepážek (O), které jsou vybaveny pancířem podle úrovně opancéřování konkrétního letounu.

Slide 6

Poznamka-2020-04-05-120637

Detailní pohled na rannou verzi Spitfiru Mk.I v podobě, v jaké Spitfiry vstupovaly do služby u RAF. Chybí jakékoli pancéřování uvnitř kabiny (P) i na palivové nádrži (Q), kabina je původní(R), nevyboulená s oblým čelním štítkem(S), povšimněte si také původního anténního stožárku(T) a zaměřovače(U).

Slide 7

Poznamka-2020-04-05-120724

Spitfire Mk.I se poprvé představí v položce řady LIMITED EDITION s názvem THE SPITFIRE Mk.I STORY. Bude to dvojstavebnice ve stylu DUAL COMBO, se dvěma kompletními modely uvnitř, se sadou trupů a křídel pro obě verze, rannou i pozdní (1+2)

Slide 8

Poznamka-2020-04-05-120757

 Sestava dílů umožňuje postavit kokpit buď ve starším nepancéřovaném provedení, nebo v pozdější pancéřované verzi.

Slide 9

Poznamka-2020-04-05-120850

 Nýtování povrchu zadní části trupu je provedeno v kombinaci pozitivních (V) a negativních nýtů (W). Nenechte se mýlit zobrazením zvětšeného pohledu na monitoru, nýty jsou ve skutečnosti velmi jemné.

Slide 10

Poznamka-2020-04-05-120934

Hlavní vydání Spitfira Mk.I bude Spitfira Mk.Ia PROFIPACK, připravovaný jako říjnová novinka, která bude mít premiéru na E-dayi 2020 v Lysé nad Labem 26. září 2020.

Slide 11

Poznamka-2020-04-05-121050

A to stále není všechno. Další v řadě bude Spitfire Mk.Ib. A samozřejmě je tu také Spitfire Mk.Iib, který se vnějškově liší od Mk.Ib jen v maličkostech.

Slide 12 

Poznamka-2020-04-05-121144

Rozdíly mezi Mk.Ib a Mk.Ia jsou v křídle, vyzbrojeném dvojicí kanónů Hispano (X). Stavebnice bude mít svůj vlastní rámeček s křídlem typu B.

Q/A

Q: Dominik S: Hello. I know that it's now not fashionable, but for those who still build close cockpits is it going to be same solution as per Spitfire VIII-XVI (razorback) or something similar to Tamiya's solution?

C: Marian Cihoň:  already answered

C Dominik S Marian Cihoň Indeed. Haven't noticed it. Well, gonna live with it and buy a few boxes.

A: Eduard Model Accessories: No, it´s different solution. But it is dfficult to explain in written text :-)

Q: Dominik S Maybe in visual?

« zpět